راهنماي خريد سبك زندگي

تكنيك هاي انتخاب لباس بر اساس رنگ پوست

با ما در 7 گنج همراه شويد تا بهترین رنگ لباسی که پوست تان می آید را انتخاب کنید...
تقویم فارسی اندروید

با ما در 7 گنج  همراه شويد تا بهترین رنگ لباسی که پوست تان می آید را انتخاب کنید..

انتخاب لباس
هنگام خرید لباس رنگ مناسب با چهره خود را انتخاب کنید.خیلی‌ها از پوشیدن لباس‌های رنگی صرف‌نظر کرده، دو رنگ سیاه و سفید را ترجیح داده، به آن اکتفا می‌کنند تا آن جا که در کمد لباسشان تنها رنگ‌های سیاه و سفید دیده می‌شود.

بعضی به این دلیل که فکر می‌کنند لباس‌های رنگی به آن‌ها نمی‌آید یا به اشتباه فکر می‌کنند مشکی به آن‌ها بیش‌تر می‌آید، جرات و لذت پوشیدن رنگ‌های شاد را از دست می‌دهند و به رنگ‌های تیره محدود می‌شوند. حال آن که شخصیت افراد با پوشیدن لباس‌های رنگی بیش‌تر نشان داده می‌شود.

به جای گشتن به دنبال مدل لباس برای مناسبت‌های مختلف، به دنبال لباس‌هایی باشید که به شما می‌آیند.

سعی کنید تا جای ممکن کم‌تر از رنگ مشکی استفاده کنید.

به دنبال رنگ‌هایی باشید که شما را زیباتر نشان دهد تا بتوانید با انتخاب رنگ مناسب، سلیقه خود را نشان دهید.

برای تجربه در این زمینه از موارد زیر کمک بگیرید:

رنگ لباس مناسب پوست تيره

اگر پوست تیره‌ای دارید،  باید لباسی را انتخاب كنيد که با رنگ های تیره مغایرت داشته باشد. این مغایرت چهره را از یکنواختی بیرون می آورد و باعث جذابیت بیشتر اشخاص می گردد. رنگ‌های سفید، صورتی، آبی روشن، خاکستری روشن و خاکی بپوشید. بهترین رنگ ها برای کسانی که علاوه بر پوست تیره ، رنگ موها و چشمانشان هم تیره است آن‌هاییست که با رنگ چهره آن‌ها در تضاد باشد تا روشن‌تر به نظر برسند. هرچه پوستتان تیره‌تر باشد، لباس‌های روشن‌تر بیش‌تر به شما می‌آید. از رنگ‌های مشکی، قهوه‌ای، سرمه‌ای کم‌تر استفاده کنید و رنگ‌های قرمز، فیروزه‌ای و سبز نعنایی را هم فراموش کنید.

رنگ لباس مناسب پوست گندمي

از رنگ مشکی، صورتی، زرشکی، بژ، سرمه‌ای و لاجوردی در صورتی که پوست گندمی دارید، استفاده کنید. رنگ مو و رنگ چشم این افراد از روشن تا تیره بسیار متنوع است. خوشبختانه بیش‌تر رنگ‌ها از جمله رنگ‌های خاکی به این نوع پوست می‌آیند. از رنگ‌های هم‌رنگ با پوستتان پرهیز کنید. از رنگ سبز پسته‌ای، بنفش مات و کم رنگ، قهوه‌ای تیره هم دوری کنید.

رنگ لباس مناسب پوست خيلي روشن

پوست های روشن یعنی افرادی که معمولا موهای بلند و روشن دارند و رنگ چشم آنها سبز، آبی، خاکستری یا قهوه ای روشن است بهتر است رنگی را به کار ببرند که با رنگ پوستشان تضاد داشته باشد. به طور مثال رنگ های مناسب این گروه شامل؛ آبی ملایم، قهوه ای بژ، آبی سیر و هر رنگی غیر از سفید است. اما رنگ های نامناسب این افراد قرمز، صورتی، نارنجی، زرد و ارغوانی است. در این گروه باید به طور کلی از رنگ های خشن و روشن استفاده نمود تا تضاد کافی با رنگ پوست به وجود آید. اما به کار گیری رنگ های گرم به هیچ عنوان توصیه نمی شود.
اگر خیلی سفید هستید، رنگ سفید و آبی روشن را کنار بگذارید. افرادی که پوست روشن دارند معمولا موهایشان قرمز یا بلوند است. بهتر است از رنگ‌های خیلی روشن و تند که در تضاد با پوست آن‌ها است مانند رنگ بنفش، قرمز، نارنجی یا زرد خودداری کنند.

رنگ لباس مناسب پوست معمولي

افرادی که دارای پوست های معمولی (نه تیره و نه روشن) هستند می توانند تقریبا از هر رنگ لباسی استفاده کنند. از آنجا که هر دو رنگ روشن و تیره می تواند با این گونه رنگ پوست مغایرت داشته باشد، بنابراین از هر دو طیف رنگ می توان استفاده کرد ولی بهتر است برای جذابیت بیشتر پیراهن را هماهنگ با رنگ چشم انتخاب کرد. رنگ های مناسب این گروه عبارتند از بژ، آبی، سورمه ای، گندمی، مشکی و صورتی و رنگ های نامناسب این افراد مغز پسته ای، بنفش، قهوه ای تیره و قرمز است.تنها رنگ هایی را که این گروه اصلا نباید به کار برند رنگ های نزدیک به رنگ پوست شان است. برای مثال اگر رنگ پوست شما زیتونی است از پوشیدن لباس زیتونی یا قهوه ای خودداری کنید.

انتخاب رنگ لباس بر اساس ته مايه رنگ پوست:

رنگ لباس مناسب پوست هايي با ته مايه گرم

اگر ته‌ مایه رنگ پوستتان به سمت رنگ‌های گرم مثل زرد متمایل است، رنگ‌هایی که می‌توانند مکمل رنگ پوست شما باشند عبارتند از: نارنجی و قرمز. نارنجی‌هایی که شامل نارنجی قرمز مثل نارنگی و نارنجی زرد مثل انبه و پرتقالی می‌شوند. برای خانم‌هایی که رنگ موهایشان زیتونی و چشم‌‌هایشان قهوه‌ای است، بهترین رنگ، نارنجی پرتقالی و انبه‌ای است. رنگ‌های نارنجی را می‌توانید با قهوه‌ای شکلاتی و سفید هماهنگ کنید و با کفش‌هایی به رنگ نقره‌ای به آنها درخشش بدهید.

اگر قرمز دوست دارید، بهتر است از قرمز مایل به ارغوانی یا شرابی استفاده کنید. این رنگ چشمگیر می‌تواند به راحتی با هر رنگ خنثی در کمدتان هماهنگ شود مثل رنگ خاکی، سیاه، سفید یا آبی-سرمه‌ای‌. این رنگ مناسب پوست‌های گرم با تن قهوه‌ای است.

اگر مو و چشم‌هایتان تیره است، می‌توانید از رنگ‌های مخالف و شادی مثل آبی‌ روشن و صورتی استفاده کنید. این دو رنگ پرطراوت به خوبی با رنگ‌هایی مثل خاکی، خاکستری، آبی-سرمه‌ای و سفید ترکیب می‌شوند.

رنگ لباس مناسب براي پوست هايي با ته مايه سرد

اگر ته‌ مایه رنگ پوستتان آبی یا سرد است، رنگ زردلیمویی و سبزنعناعی انتخابی ایده‌آل برای رنگ شال و روسری، زیورآلات و بلوزهایتان است.

اگر رنگ بلوزتان را زرد لیمویی انتخاب کردید، می‌توانید آنها را با رنگ‌های شکلاتی و خاکی هماهنگ و ترکیبی زیبا را تجربه کنید.

اگر طرفدار رنگ سبز هستید، بهتر است از سبزهای تیره و قوی مثل سبز نعناعی برای بارانی یا شالتان استفاده کنید.

گردآوری و تنظيم : گروه 7 گنج

www.7ganj.ir

 

*** كپي برداري تنها در صورت لينك فعال به اين صفحه مجاز مي باشد.

یک دیدگاه

یک دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی