اخبار پزشكي و بهداشتي اخبار داغ

ایمپلنت های غیرفلزی و عاری از آلرژی تولید شدند

تقویم فارسی اندروید

ایمپلنت های غیرفلزی

یک ایمپلنت جدید مخصوص لگن برای افرادی که به نوع فلزی سنتی آن آلرژی دارند تولید شد. یک ایمپلنت غیرفلزی لگن به عنوان نسخه ی عاری از آلرژی برای افرادی که دچار آرتریت هستند و احتمالا به نوع سنتی آن ها آلرژی داشته باشند طراحی شد. بیماری آرتریت در اصل نام یک بیماری نیست بلکه مجموعه ای شامل بیش از صد بیماری است که تمام آن ها باعث التهاب استخوان ها و تورم مفاصل می شوند.

آرتریت ها معمولا باعث تورم مفصل, محدودیت توانایی حرکتی، درد و تورم است. همچنین در برخی موارد دیده شده است که علائم سیستمیک دیگری مثل تب، ضعف، بی حالی و بی اشتهایی نیز همراه این بیماری وجود دراد. برای درمان این بیماری از کاشت ایمپلنت استفاده می کنند. ایمپلنت ها تمام قطعات خارجی هستند که در سیستم استخوانی بدن بیمار جاساز می شوند. این اجسام برای جایگزینی بخشی که وجود ندارد یا برای حمایت از یک بخش آسیب دیده یا کمک به عملکرد یک بافت در بدن بیمار کاشته می شود.

این ایمپلنت ها جدید باعث نجات افرادی هستند که به نمونه ی فلزی و سنتی این ایمپلینت ها آلرژی دارند. این ایمپلینت از ورق های نازک 3 میلی متری کراس لینک پلی اتیلن که یکی از سخت ترین پلاستیک های موجود است ساخته شده است. این ایمپلینت ها با جراحی جایگزین استخوان هایی می شوند که توسط آرتریت آسیب دیده اند.

در ایمپلینت های سنتی اکثرا از فلز روی و آلیاژ کبالت کروم استفاده می شود که معمولا واکنش متفاوتی از هر کس دریافت می شد. بسیار پیش می آید که بدن تعداد زیادی از افراد به این فلز ها داخل استخوان بندی خود واکنش منفی نشان دهند و آن را پس بزنند. همچنین برای کاشت ایمپلینت های سنتی لازم بود که بخش بیشتری از استخوان حذف شود درحالی که در روش جدید این مورد اصلاح شده است.

این ایمپلینت ها به خصوص برای زنان بسیار موثر خواهد بود چرا که شیوع این بیماری در زنان بیشتر بوده است. انتظار می رود با این ایمپلنت های جدید بسیاری از افراد که تنها به علت آلرژی به جنس ایمپلنت قادر به استفاده از آن نبودند این بار بتوانند دوباره خود را از درمان بهره مند کنند.

گردآوری شده توسط هفت گنج

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی