فرهنگ و هنر مطالب اختصاصي هنر در خانه

ایده هایی برای انتخاب تم تولد و مهماني براى دختران ، پسران و بزرگسالان

تقویم فارسی اندروید

شاید شما هم از آن دسته از افرادی باشید که دوست دارند با تعیین تم تولد، هم عکسهای جذابی داشته باشند و هم شب به یاد ماندنی تری برای خود و مهمانان فراهم کنند. تنها چیزی که هیچوقت از دهن نمی افتد، دمده نمی شود و سن و سال نمی شناسد برگزاری جشن تولد است که در تمام طول سال رونق دارد. اینجا می خواهیم درباره تم تولد و چگونگی برپایی هر چه بهتر جشن صحبت کنیم. تعیین یک تم جذاب برای تولد موجب می شود که مهمانان لباسهایشان را با آن تم هماهنگ کنند اما اینکه هر یک از مهمان ها چه لباسی انتخاب می کنند برای همه غافلگیر کننده و جالب است. در ادامه با رایج ترین تم های تولد و همچنین تم های پیشنهادی نویسنده آشنا می شوید که امید داریم در انتخاب بهتر راهنمای شما باشد.

1. انتخاب تم تولد سیاه و سفید

تم تولد

این تم تولد، ساده ترین و کلاسیک ترین انتخاب است. از آنجا که همه در کمدشان بالاخره یک دست لباس سیاه و سفید پیدا می شود کسی به دردسر نمی افتد. این انتخاب به خصوص برای آقایان و جمع های خانوادگی که ممکن است مهمانانی پا به سن گذاشته در آن حضور داشته باشند که علاقه ای به پوشیدن لباسهای رنگی و عجیب ندارند بسیار مناسب است.

2. انتخاب تم تولد شخصیت های کارتونی

تم تولد

این تم تولد اغلب برای کودکان مورد استفاده قرار می گیرد. وسایل تزئینی و لوازم یک بار مصرف کارتون ها به وفور در بازار یافت می شود و شما می توانید لباس های بچه ها را نیز بر این اساس آماده کنید. شخصیت کارتون های باب اسفنجی، ماشین ها، کیتی، اسمورف ها، آنا و السا و … محبوب ترین تم تولد نزد بچه ها هستند.

3. تم مهماني کلاه

تم تولد

انتخاب کلاه برای تم تولد و جشن هم یک انتخاب فوری و در دسترس است. به دلیل تنوع کلاه در بازار هم مردان و هم زنان به راحتی می توانند خود را برای جشن آماده کنند. کلاه شاپو برای مردان ظاهری با مزه و کلاسیک به همراه دارد و جوان ها می توانند از کلاه های اسپرت استفاده کنند. کلاه های زنانه و تزئینی هم که در رنگ ها و طرح های مختلف در بازار دیده می شود.

4. تم تولد قرمز و مشکی

تم تولد

این تم تولد به دلیل رنگ شیک و مجلسی که دارد جلوه خاصی به مهمانی می دهد. می توان از رنگ مشکی و قرمز به تنهایی و یا از ترکیب این دو رنگ در لباس بهره برد. اگر به عنوان زوج در مهمانی حضور دارید می توانید برای مرد لباس یک دست مشکی و برای زن لباس یک دست قرمز را امتحان کنید. این نوع لباس شکوه و زیبایی خاصی به همراه دارد. به عنوان میزبان هم چیدمان قرمز و مشکی بسیار راحت و در دسترس است.

5. خز و خیل

تم تولد

این تم تولد برای جمع های دوستانه بسیار مورد استقبال قرار می گیرد و شبی مفرح را برای همه رقم می زند. برای انتخاب لباس کافیست نگاهی به اطرافتان بیندازید و هرآنچه که سالها پیش مد بوده را انتخاب کنید. یا اینکه چند لباس را که هیچ سنخیتی با هم ندارند برگزینید. آرایش صورت و موهایتان باید به طور اغراق شده ای قدیمی باشد و از هیچ مد امروزی و مدرنی استفاده نکنید. عکس های این مهمانی برای همیشه لبخند به لب تان می آورد.

6. سبیل برای روز تولد

تم تولد

این تم هم به راحتی در دسترس همگان است. می توان از سبیل های آماده در بازار که با چسب پشت لب می چسبند استفاده کرد یا سبیل های مقوایی آماده خرید. درست کردن سبیل مقوایی در خانه هم کار چندان سختی نیست و اگر همه اینها برایتان ممکن نبود می توانید با یک ماژیک یا لوازم آرایش طرح یک سبیل را پشت لب تان بکشید.

7. شخصیت های سینمایی

تم تولد

این تم تولد برای فیلم بازها به شدت هیجان انگیز است. بسته به انتخاب کاراکتر، شما باید از گریم، لباس و یا اکسسوری مناسب استفاده کنید. از پدرخوانده گرفته تا سیندرلا، جوکر، اسپایدرمن و دزدان دریایی کارائیب، همگی شخصیت های جالبی هستند. به هر حال دستتان در انتخاب بسیار باز است. اگر دوستان فیلم دوستی دارید حتما این تم را انتخاب کنید و می توانید به عنوان میزبان فضایی مانند جشنواره فیلم فراهم کنید. قطعا مهمانان تان حسی مانند قدم زدن هنرپیشه ها روی فرش قرمز را تجربه خواهند کرد.

8. تم مهماني ورزشی

تم تولد

لباس اسپرت و کتانی هم لباسیست که معمولاً در دسترس همه هست. اگر جمع ورزش دوستی را به جشنتان دعوت می کنید از این تم استفاده کنید. ست لباسهای ورزش تنیس، بسکتبال، اسکی و… برای این تم مناسبند. کیک و دکور هم می تواند به راحتی با این تم هماهنگ شود.

9. انتخاب تم تولد عینکی (بچه مثبت)

تم تولد

این تم به معنای گذاشتن عینک آفتابی نیست بلکه حتماً باید شمایل یک بچه درسخوان که با تیپ خاصی در ذهن ما نقش بسته را ارائه دهید. کافیست یک عینک طبی بگذارید، موهایتان را به یک سمت شانه کنید و لباسهایی مرتب و ساده بپوشید.

10. تم مهماني ترسناک

تم تولد

تم تولد ترسناک بیشتر وابسته به گریم است اما نیازی نیست که حتماً گریمور حرفه ای باشید. می توانید با الهام گرفتن از عکس ها یا فیلم های ترسناک با استفاده از لوازم ساده، تصویری وحشت انگیز از خود ارائه دهید البته فراموش نکنید که از بردن کودکان به این نوع مهمانی جداً خودداری فرمایید.

11. انتخاب تم تولد رنگی رنگی

تم تولد

ست کردن لباس برای این تم هم بسیار ساده است. همه ما چند دست لباس رنگی در کمد داریم اما هرچه تعداد رنگ های انتخابی در لباس تان بیشتر باشد هم شور و حال جالبی به عکس ها می دهید و هم بامزه تر به نظر می رسید.

12. تم مهماني کلاه گیس

تم تولد

آماده شدن برای این تم هم بسیار ساده است و کافیست یک کلاه گیس از بازار خریداری کنید. با انتخاب کلاه گیس هایی که تفاوت چشمگیری با موهای واقعی خودتان دارد می توانید یک شب متفاوت برای خود بسازید. اگر موهای بلندی دارید از کلاه گیس کوتاه استفاده کنید و برعکس یا اگر موهای روشنی دارید از کلاه گیس با رنگ تیره استفاده کنید و برعکس.

13. تم تولد باغ وحش

تم تولد

اگر این تم را برای مهمانی تان انتخاب می کنید باید هرچه زودتر مهمان ها را باخبر کنید زیرا لباس مناسب برای این تم یا در بازار نیست یا به سختی پیدا می شود. برای این تم باید لباس مناسب برای هر فرد دوخته شود و  می تواند هم مخصوص کودکان و هم بزرگسالان باشد. زنبور، سوسک، کفشدوزک، پلنگ، خفاش، شیر، زرافه، گربه و… از جمله حیواناتی هستند که می توان برای دوختن لباس از آنها الگو گرفت.

14. تم تولد پیژامه

تم تولد

این تم حال و هوای جالبی به جشنتان می دهد و مهمان ها می توانند با لباس خواب یا لباس راحتی به مهمانی بیایند. البته همانطور که پیداست این ایده برای جشن های خودمانی و دوستانه مناسب است و مهمانی را از حالت رسمی خارج می کند. اما اگر از همیشه رسمی پوشیدن عده ای در جمع دوستان تان خسته شده اید، این ایده می تواند آنها را مجبور کند که برای چند ساعت مثل خود همیشگی شان نباشند.

15. تم مهماني شبرنگ

تم تولد

تهیه این تم تولد هم کار سختی نیست و برای هر سن و سالی مناسب است. وسایل شبرنگ با نوری که در تاریکی از خود منعکس می کنند شور و حال خاصی به مهمانی می دهند. برای این منظور می توان از عینک، ساعت، کفش، کلاه، دستبند و … در رنگهای مختلف استفاده کرد. این تم در مهمانی های سراسر دنیا به شدت محبوب است و این روزها در کنسرت های موسیقی خودمان نیز به وفور دیده می شود.

16. تم فوتبالی

تم تولد

تم فوتبالی با تم ورزشی تفاوت دارد و انحصاراً به فوتبال مربوط می شود. از آنجا که تعصب و هواداری در فوتبال بیشتر از ورزشهای دیگر به چشم می خورد، جشن می تواند با طرفداری از تیم مورد علاقه و کری خوانی های معمول رنگ و بوی دیگری بگیرد. کافیست با پوشیدن لباس تیم مورد علاقه تان و یک توپ فوتبال به مهمانی بروید.

17. تم بین الملل

تم تولد

این تم هم می تواند تنها به لباس اکتفا کند و هم می تواند دربرگیرنده گریم باشد. کافیست مشخصه های یک کشور را در صورت و لباس خود به اجرا بگذارید. از این بابت چینی ها، ژاپنی ها، اسپانیایی ها، کابوی ها، سرخ پوست ها، اعراب و… اِلِمان های جالب و متنوعی دارند. به عنوان میزبان هم سعی کنید از مشخصه های یک کشور استفاده کنید. حتی می توانید از غذاها و نوشیدنی های مخصوص همان کشور برای پذیرائی بهره ببرید. بدین شکل وقتی مهمانان سر می رسند احساس می کنند به کشوری دیگر سفر کرده اند.

18. تم تولد ماسک و نقاب

تم تولد

انتخاب این تم دردسر کمی دارد و می توان از انواع و اقسام ماسکهای موجود در بازار استفاده کرد. نقاب های نیمه، ماسکهای ترسناک و ماسکهای کارتونی از این دست هستند. اگر وقت چندانی برای انتخاب تم تولد ندارید این تم را انتخاب کنید تا خیال خود و دیگران را راحت کرده باشید.

19. تم مهماني رسمی

تم تولد

انتخاب این تم به این معناست که باید قید هرگونه لباس اسپرت را بزنید و به لباس های رسمی کمدتان رجوع کنید. بهترین گزینه برای آقایان کت و شلوار است و برای خانمها هم پیراهن یا کت و دامن مجلسی با کفش پاشنه بلند انتخاب خوبی محسوب می شود. بالاخره همه یک دست لباس رسمی در دسترس دارند.

20. تم راه راه و چهارخانه

تم تولد

برای این تم چندان کسی را به دردسر نخواهید انداخت و برای مواقعی که یک مهمانی بزرگ ترتیب داده اید و از خصوصیات اخلاقی همه مهمان ها با خبر نیستید بسیار مناسب است زیرا لباس های راه راه و چهارخانه در کمد همه پیدا می شود. خودتان هم می توانید با پارچه و کوسن راه راه و چهارخانه، چیدمانی مناسب تم داشته باشید.

21. تم سربازی

تم تولد

این تم تولد برای آقایان یادآور خاطرات خوش سربازی است و برای خانم ها هم یک حال و هوای جدید ایجاد می کند. لباس ها و بوت های سربازی نیز این روزها حسابی در بازار طرفدار دارند و پیدا کردنشان کار چندان سختی نیست.

22. تم میوه ای

تم تولد

شاید برای این تم هم زمان زیادی نیاز باشد زیرا اگر بخواهید شبیه به یک میوه باشید لازم است برای خود لباس بدوزید اما وقتی این تم را با دوستان تان در میان بگذارید در شب جشن با خلاقیت هایشان شگفت زده خواهید شد.

23. تم گلدار

تم تولد

شاید این تم تولد چندان به مذاق آقایان خوش نیاید و پیدا کردن لباس گلدار هم برایشان راحت نباشد. بنابراین اگر برای کودک تان تولدی گرفته اید و تنها از مادرها دعوت کرده اید یا یک مهمانی کوچک زنانه ترتیب داده اید این تم انتخاب مناسبیست.

24. تم مهمانی جین

تم تولد

تم جین هم انتخاب راحت و در دسترسی محسوب می شود زیرا همه یک دست لباس جین در کمد دارند. اما اگر بتوانید تمام لباس هایتان را از جنس جین تهیه کنید به این تم بیشتر نزدیک شده اید. کیف و کفش طرح جین هم این روزها زیاد به چشم می خورد.

25. تم نوستالژی (خاطره بازی)

تم تولد

نوستالژی به هر آنچیز که خاطره انگیز باشد اطلاق می شود و می توان از لباسهای دهه پنجاه، شصت و هفتاد برای این مورد بهره جست. آقایان می توانند از پشت مو، شلوار خمره ای و کتونی سه خط استفاده کنند و خانمها از مانتو خفاشی و اِپُل های بزرگ. می توان وسایلی که در کودکی استفاده می شدند را برای تجدید خاطره با خود به مهمانی برد مثل توپ دولایه، نوار کاست، دفتر مشق های قدیمی. برای برگزاری هرچه بهتر جشن می توان از موسیقی های قدیمی و برای پذیرائی از بشقاب ها و لیوان های قدیمی که شاید هنوز در خانه مادربزرگ ها پیدا شود استفاده کرد. همچنین استفاده از خوراکی های نوستالژیک مثل دوغ آبعلی، پفک مینو، نوشابه شیشه ای، شیرینی زبان، ساندویچ با نان بولکی و… حال و هوای خاصی به مهمانی تان می دهد.

پس اگر تولدتان در پیش است فوراً دست به کار شوید و یک شب خوش و هیجان انگیز برای خود و اطرافیان مهیا کنید.

تالیف و تنظیم: گروه ۷ گنج- اختصاصی ۷ گنج

www.7ganj.ir

*** کپی برداری تنها در صورت ذکر نام ولینک فعال به۷ گنج مجاز است.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی