اخبار پزشكي و بهداشتي اخبار داغ سلامت سلامت جسمي

امواج موبایل و اشعه ی گوشی های هوشمند سرطان زا نیست

تقویم فارسی اندروید

اشعه ی گوشی هوشمند سرطان زا نیست

امواج موبایل و اشعه های گوشی هوشمند سرطان زا نیستند و  تاکنون در هیچ موردی سرطان زا نبوده اند. اگر شما هم فکر می کنید اشعه ی موبایل تان یک تهدید مهلک بر علیه شماست و از آن وحشت دارید بگذاید این خبر خوب را به شما بدهم که امواج موبایل هیچ ارتباطی با سرطان ندارند. اگر با خواندن خبر هایی که در خصوص امواج موبایل به گوش می رسد و شایعاتی که گاهی هیچ پایه و اساسی ندارند به این نتیجه رسیده اید که امواج موبایل باعث سرطان می شوند کاملا در اشتباهید. چیزی که توسط امواج موبایل برای شما اتفاق می افتد ربطی به سرطان ندارد. هر چند امواج تلفن های موبایل می توانند خطر های زیادی داشته باشند و بافت های مغز را تحت تاثیر قرار دهند. اما هیچ تحقیقی چه روی کیس های انسانی چه کیس های حیوانی این را ثابت نکرده است که این تاثیرات به رشد تومور های سرطانی یا ایجاد آن ها منجر می شود.

آیا امواج و اشعه های موبایل سرطان زا هستند؟

انرژی تابشی تلفن های همراه به صورت تابش الکترو مغناطیسی است که غیر یونیزان است. تابش های غیر یونیزان تا به حال هیچ سرطانی را به وجود نیاورده است. صحبت با تلفن های همراه به صورت دوره ای تاثیرات خطرناکی ندارد اما اگر به صورت طولانی مدت با تلفن صحبت کنید انرژی گرمایی بدنتان افزایش می یابد. این گرما می تواند شرایط بهداشتی بدن را تحت تاثیر قرار داده و منجر به واکنش های سطحی بشوند که آن ها هم البته خطری ندارند.

اعتیاد به گوشی هوشمند می تواند باعث کاهش سطح ملاتونین در بدن شده و مشکلاتی را به وجودآورد. ملاتونین یک هورمون ترشح شده از غده پینه آل است که به تنظیم دیگر هورمون ها و حفظ ریتم شبانه روزی کمک می کند. کمبود ملاتونین می تواند باعث اختلال در تمرکز، مشکلات چشم، افزایش استرس و درد مزمن، اثر منفی روی احساسات، اختلالات قلبی، کاهش تعداد اسپرم و کاهش شنوایی و همچنین ایجاد برخی مشکلات بهداشتی ناشی از استفاده بیش از حد از گوشی همراه باشد.

به علاوه استفاده بیش از حد گوشی همراه در کودکان می تواند باعث ایجاد مشکلات یادگیری و رفتاری در آن ها شود. برای جلوگیری از عواقب استفاده از گوشی همراه باید سعی شود از تماس های طولانی جلوگیری کرده و هنگام حرف زدن با تلفن از هدست استفاده کنید. به علاوه در یک فضای بسته مثل آسانور بهتر است گوشی خیلی نزدیک بدن و به خصوص قلبتان نباشد.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی