آرايش صورت و مو مد و زيبايي

آموزش فر کردن مو به صورت صحیح

تقویم فارسی اندروید

چه شما موهای صافی داشته باشید چه موهای فر یا حالت دار در هر صورت زیبا هستید اما برای فر کردن مو در خانه چه راهکاری دارید؟ بسیاری از زنان برای فر کردن موهایشان در خانه دچار مشکل می شوند و هر اشتباهی ممکن است مو ها را بشکند یا به آن صدمات جدی وارد کند. لازم نیست برای فر کردن مو حتما به سالن های آرایشی مراجعه کنید. تنها با داشتن ابزاری ساده و کمی حوصله می توانید فرهای پر زرق و برق زیبایی ایجاد کنید. با خواندن این مطلب می توانید در مهمانی یا دورهمی بعدی تان با فرهای زیبا حسابی بدرخشید.

فر کردن مو
آرایش و زیبایی

شروع صحیح برای فر کردن مو ها

برای فر کردن مو ابتدا از دوش گرفتن شروع کنید. باید در انتخاب شامپو و نرم کننده دقت نمایید و از محصولاتی که خیلی سنگین هستند استفاده نکنید. بر روی برچسب محصولات به دنبال گزینه ملایم بگردید.

دوش گرفتن
هنگامی که موهایتان را شستید دنبال محصولی باشید که پیش از خشک کردن برای فرآیند فر کردن مو مفید باشد. در این مرحله از محصولی استفاده کنید که به موهایتان حجم دهد. اگر هم حجم موهایتان مناسب است از هر نوع ماسک مو بعد از حمامی می توانید استفاده کنید و یا یک سرم مو تقویتی بزنید.

قانون شماره یک: اگر برای فر کردن مو قصد استفاده از دستگاه های حرارتی را دارید، به هیچ عنوان تا خشک شدن کامل مو شروع به کار نکنید.

انتخاب دستگاه مناسب برای فر کردن موها

فر کردن مو
برای فر کردن مو یک دستگاه اتو مو ی فلزی بهترین انتخاب است. این دستگاه ها در اندازه های مختلف و با تنظیم درجه مناسب در بازار موجود هستند و کافیست هر کدام را که می خواهید انتخاب کنید.

  • دستگاه های سرامیکی هم گزینه مناسبی هستند زیرا آسیب کمتری به مو وارد می کنند.
  • دستگاه های تیتانیومی هم از حرارت بالایی برخوردارند و برای فر کردن مو نتیجه بهتری ارائه می دهند اما از لحاظ محافظت برای مو ضعیف هستند. این یعنی ممکن است صدمات بیشتری به مو وارد کنند.
  • دستگاه هایی که از جنس کروم هستند بسیار ارزانند اما در استفاده از آنها احتیاط کنید زیرا به موهایتان آسیب جدی وارد می کنند. در ضمن موهای فر شده با این دستگاه ها دوام چندانی ندارند و زود از هم باز می شوند.

نکته بعدی اندازه  استوانه هاست. هرچه اندازه فرهایتان درشت تر باشد ماندگاری کمتری دارد. اگر می خواهید مدت زمان زیادی موهایتان را فر نگه دارید سعی کنید سایز دستگاهی که انتخاب می کنید کوچکتر باشد. اگر هنوز برای انتخاب مطمئن نیستید از دستگاهی با اندازه متوسط استفاده نمایید.

فر کردن مو
جنس موهای برخی از زنان به طور طبیعی جوریست که به راحتی فر نمی شود و یا فرها فورا از هم باز می شوند. اگر شما جزء این دسته از افراد هستید به جای استفاده از دستگاه های حرارتی باید از بیگودی استفاده کنید. این کار زمان بیشتری می برد و تکنیک دشوارتری دارد.

فر کردن مو در خانم ها با بیگودی

برای انجام این کار شاید لازم باشد مدت زمان زیادی صرف کنید اما اگر چند نکته ساده را در نظر بگیرید، نتیجه می تواند مدت بیشتری روی موهایتان ثابت بماند و این می تواند پاداش تلاشتان باشد.

فر کردن مو در خانم ها با بیگودی
پس از خشک کردن کامل مو ، موهایتان را به بخش های مختلف تقسیم کرده و از پایین ترین قسمت مو شروع به کار کنید. ابتدا اسپری مو بزنید، سپس موها را دور دستگاه بپیچانید و آن را بین 10 تا 20 ثانیه ثابت نگه دارید. برای دوام بیشتر پس از فر کردن هر قسمت از مو آن را با یک سنجاق سر ثابت کنید. تا موهایتان کاملا خنک نشده، سنجاق ها را از موها جدا نکنید. پس از فر کردن کامل مو می توانید موهایتان را همانطور فر نگه دارید و یا با استفاده از برس از حجم فر مو کم کنید و موهایی مواج و حالت دار داشته باشید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی