سلامت سلامت جسمي

آلودگی چای به سرب

تقویم فارسی اندروید

آلودگی چای به سرب

چین یکی از بزرگ ترین صادرکنندگان چای به سراسر جهان می باشد. اما صنعتی سازی آن باعث نگرانی هایی در خصوص آلودگی چای به سرب شده است. سرب سم خطرناک ایست که تقریبا تمام اندام های بدن را تحت تاثیر قرار می دهد. این سم بیشتر در خاک وجود دارد. به همین علت نگرانی زیادی در خصوص آلودگی چای به سرب وجود دارد. به خصوص مزارع چای یا بخشی از آن ها که نزدیک تر به بزرگ راه ها هستند، آلودگی بیشتری دارند. این نشان می دهد که گاز سرب که تا سال 2000 در چین ممنوع نشده بود، نقش زیادی در آلودگی چای به سرب ایفا می کند. در ادامه این مقاله با 7گنج همراه باشید.

آلودگی چای به سرب

همانطور که ماهی های بزرگ تر جیوه بیشتری در خود دارند، برگ های درازتر چای نیز آلودگی بیشتری به سرب دارند. برگ های جوان چای 2 تا 6 برابر سرب کمتری به نسبت برگ های بالغ دارد. بنابراین برگ های جوان را بیشتر برای تهیه چای سبز و سفید استفاده می کنند. از برگ های بالغ تر تا حد کمتری برای چای سیاه استفاده می کنند. به علاوه سرب در چای سیاه و سفید به راحتی بعد از دم کردن آزاد می شود. این به آن معناست که مصرف چای سیاه و سفید تا 100 برابر بیشتر از چای سبز احتمال آلودگی به سرب را در خود دارد.

از آنجایی که قارچ کش های خاصی ممکن است ناخالصی های سنگین داشته باشند، فرض می کنیم که چای های آلی آلودگی کمتری دارند. با این حال مطالعات انجام شده روی 30 عدد از چای های موجود در قفسه های فروشگاه های دایر در ایالات متحده آمریکایی نشان داد که چای های آلی احتمال آلودگی کمتری به آفت کش ها را در خود دارند. از لحاظ سرب منبع چای یعنی کشور مبدا به نظر مهم ترین عامل آلودگی چای می باشد.

بنابراین چای چقدر برای نوشیدن مناسب و سالم است؟ بر اساس سخت ترین محدوده های ایمنی جهان مانند پارامتر Prop 65 کالیفرنیا و بزرگ ترین مطالعات مربوط به آلودگی چای به سرب در سراسر جهان در ادامه می توانید خطرات احتمالی مصرف چای را بخوانید.

اگر باردار نباشید و تنها نوشیدنی تان چای سبز باشد، مهم نیست که درصد آلودگی صفر باشد یا بیشتر. می توانید با خیال راحت هر چقدر که می خواهید بنوشید. با توجه به میانگین سطوح سرب در نمونه چای سیاه مشخص شد که نوشیدن بیش از سه فنجان چای سیاه در روز ممکن است بیش از حد ایمنی، سرب وارد بدن تان کند. اگر بدون دم کردن برگ چای را می خورید، به اندازه یک مشت از آن که کاملا شسته شده است نمی تواند خطر جدی برای تان ایجاد کند. البته چای سبز ژاپنی سرب خیلی کمی دارد و می توانید با خیال راحت هر چقدر از آن را که می خواهید به صورت خام بخورید. گذشته از خطر آلودگی به سرب، توصیه می شود بیش از 8 قاشق چای خوری چای مصرف نکنید. چرا که ممکن است دچار مصرف بی رویه کافئین شوید.

وضعیت در خصوص بچه ها چگونه است؟

برای کودکن بالای 10 سال مصرف هر مقدار چای مشکلی ندارد. اما برای بچه های کوچک تر توصیه می شود که تنها 3 میلی گرم کافئین به بدن شان برسد. این مقدار معادل حدود چهار فنجان چای سبز است. همچنین کودکان نباید بیش از دو فنجان چای سیاه در روز بنوشند. به علاوه اصلا نباید برگ چای را بخورند.

زنان باردار بدون توجه به منبع و کشور مبدا چای می توانند روزانه تا یک فنجان چای سبز بنوشند. در صورتی که به چای سبز ژاپنی دسترسی دارید نیز می توانید تا 4 فنجان چای سبز در روز بخورید. توصیه می شود تا حد امکان از مصرف هر نوع چای در دوران بارداری بپرهیزید. مگر اینکه از عدم آلودگی چای به سرب مطمئن باشید.

من به شخصه طرفدار پروپاقرص چای هستم. در این مقاله نیز تنها احتمالات و داده های علمی را در اختیارتان گذاشتم. همین اطلاعات سبب شد من رژیم غذایی خودم را تغییر بدهم. کمی پرهیز و احتیاط ضرری برای کسی ندارد. اما باز هم نمی توانم از لذت نوشیدن یک فنجان چای داغ بگذرم.

مقالات مرتبط:

چای های ناشناس اما بسیار مفید را بشناسید

باید و نباید های چای سبز

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی